2 Kasım 2012 Cuma

Cep Telefonundan Ücretsiz Eposta Gönderip/Almak

Akıllı telefon fiyatlarının makul düzeylere inmesi ile, artık herkes cebinde iletişim harikaları taşır oldu. Gelgelim, bu telefonlar internet olmadan, neredeyse bir hiç!  Telefonların vaad ettiği sınırsız iletişim gücü, bir data bağlantısı gerektiriyor. Operatörlerin hazırladığı internet paketleri, bize göre biraz pahalı.
Sizlerin akıllı telefonlardan murad ettiği nedir bilmem ama, benim için her yerden, herkese, her zaman erişilebilirlik bahsinde değer kazanıyor. Dolayısı ile,  makul düzeydeki bir kota miktarı, benim eposta gönderip almamı, blogumu güncellememi, sosyal medya üzerinden gönderilen mesajları cevaplayabilmemize kifayet ediyorsa, ne ala! Başımızın tacıdır.

Bunun yanında, artık neredyese tüm opetatörler, Sosyal Medya'nın iki devine, yani Facebook ve Twitter'a ücretsiz erişim imkânları sağlıyorlar. Vodafone özelinde, m.facebook.com ve mobile.twitter.com üzerinden, bu mecralara ücretsiz ve sınırsız erişim sağlayabiliyorsunuz.

Bu serbestiyi, kendimiz için bir imkana çevirmeye gayret ettik. Sürekli eposta gönderip alan ve operatörlerin sunmuş olduğu internet paket fiyatlarından da pek hoşnut olmayan fakir, birkaç takla atarak, cep telefonundan ücretsiz mail gönderp/alır hale geldi.

Peki ama nasıl?

Yukarıdaki girişte sözünü ettiğimiz üzere, Vodafone özelinde, m.facebook.com üzerinden Facebook'a bağlanmak sınırsız ve ücretsiz! Diğer operatörler sanıyorum, 0.facebook.com urlsini kullanmaya müsaade ediyor. Operatörlerin sunduğu bu ücretsiz erişim imkânı ve Facebook'un tüm kullanıcılarına sunduğu @facebook.com uzantılı eposta adresleri sadrımıza şifa oldu! Bu iki enstrümanı kullanarak amacımıza hasıl olduk, vuslata vasıl olduk :)

Adım 1 : Öncelikle @facebook.com uzantılı eposta adresimizi öğreniyoruz. Ki bu adres, Facebook kullanıcı adınız ile aynıdır.









Adım 2  : Kullanmış olduğunuz eposta adresini, epostaların bir kopyasını sunucuda bırakmak üzere (bu husus önemlidir, dikkat etmenizi öneririm) @facebook.com adresimize yönlendiriyoruz.






Adım 2 'ye Ek Tüm epostaları @facebook.com adresinize yönlendirmek yerine; eposta hizmet sağlayıcınızın destekleyip/desteklemediğine göre, bazı filtreler kullanarak, yalnızca mobil cihazınızda okumak istediğiniz/anında erişmek istediğiniz epostalar için bir filtre tanımlayarak, bunları @facebook.com adresinize yönlendirebilirsiniz. Sözgelimi ben, konu kısmında ACİL ibaresi bulunan tüm postaları telefonumdan okumak üzere @facebook.com adresine yönlendrmek istiyorum.


Adım 3 : Ve artık epostalarımızı almaya başlıyoruz.

















Aynı şekilde, Facebook üzerinden bu epostalara cevap verebilir, eposta eklerini görebilirsiniz.


Kolaylıklar dilerim.


Hiç yorum yok: